Dag 7 // Six Flags Magic Mountain

11 10 2010

Laat ik beginnen te vertellen dat het vandaag een ge-wel-di-ge dag was! Zo, dat is alvast bekend, hoef ik niet meer naar een climax toe te werken in dit tripreport. Desalniettemin moet je het natuurlijk nog wel lezen, om te weten wat er allemaal zo geweldig was.

Vanochtend vertrokken stonden we bijzonder vroeg op om de tweede helft van de autorit naar Los Angeles te rijden. De wekker liep tegen half 6 af en na een lekkere douche en een bak koffie bij het motel, vertrokken we via de highway one richting Los Angeles. De route bracht ons langs mooie plekken aan de kust van de Grote Oceaan (Pacific in Amerika, en door Dennis – “want dat klinkt zo lekker” – genoemd). Onderweg zagen we wat dolfijntjes in de zee zwemmen, mooie sinaasappelbomen, heel erg veel palmbomen, de temperatuur oplopen tot 35 graden en het landschap veranderen van vorm en kleur. Al met al een erg mooie rit.

Onderweg zijn we nog even gestopt om te ontbijten bij de Starbucks en tegelijk de tripreports van de afgelopen dagen online te zetten. Na een bak koffie en wat eten reden we door naar Six Flags Magic Mountain waar we tegen half 12 arriveerden. Tot onze grote verbazing (en geluk) stonden er ontzettend weinig auto’s op de parkeerplaats. De achtbaantreintjes zoefden al voorbij en het weer werd alsmaar mooier. Onze hoop dat er, naar de geringe hoeveelheid auto’s ook maar weinig bezoekers in het pretpark zouden lopen, kwam uit.

Het park zag er erg netjes en verzorgd uit en het personeel was de hele dag vrolijk en enthousiast. Het publiek dat de achtbanen en attracties bezocht werd goed vermaakt en het heerlijke zonnetje maakte het plaatje compleet. Wij besloten om eerst Viper te gaan berijden, een grote stalen achtbaan  aan de rand van het park. Het ritje was goed te doen, de coaster schudde af en toe wel, maar viel niet tegen aan de hand van het verwachtingspatroon dat we er van hadden.

Nadat Dennis een refill-beker gekocht had met cola light zijn we richting Tatsu gelopen. Deze flying coaster (een achtbaan waar je niet in zit, staat, hangt, maar ligt) staat op het hoogste punt van het park, rondom een uitzichttoren. Het is de snelste, hoogste en langste coaster in zijn soort die wij, na een kleine 15 a 20 minuten wachten, frontseat konden doen. Dit is de beste plek om dit type achtbaan (en eigenlijk alle achtbanen) voor het eerst te ervaren. De rit was erg intens! Het uitzicht was fantastisch, maar sommige bochten en zeker de inversie (looping) die in de baan zat was erg heftig, maar wel lekker.

Ninja, een suspended coaster (achtbaan waar je onder de baan hangt in treintjes die heen-en-weer kunnen slingeren, maar niet over de kop gaat) was ons volgende coasteravontuur en lag naast Tatsu. Wat een geweldige rit was dat! De coaster was lekker snel, de treintjes schoten flink hard heen-en-weer onder de baan en voor frontseat hoefden we maar 1 rondje te wachten, genieten dus!

Superman The Escape (een gelanceerde achtbaan, welke de eerste was op aarde die 100 mph haalde in 6 seconden) was helaas gesloten en werd aangepast, om in 2011 weer geopend te worden. Helaas voor ons, maar gelukkig stonden er nog genoeg andere achtbanen in het park die we nog moesten doen.

Naast Superman lag namelijk de eerste achtbaan die gebouwd was in het park, Gold Rusher (een mijntreinachtbaan). Niet heel bijzonder, zeker niet ten opzichten van het overige coasteraanbod, maar een leuke baan om even tussendoor mee te pakken. Na deze achtbaan liepen we naar iets veel spectaculairders, de nieuwste aanwinst van het park: Terminator Salvation. Wat een beest van een houten achtbaan is dit! De trein blijft rammen door de baan, de ene na de andere bocht volgt, heuvels, airtime, slingerwerk en special effects… het zit er allemaal in. Een leuk verhaal met voorshow maakt het plaatje helemaal compleet waardoor dit de nummer 1 houten achtbaan voor mij is (Dennis vind het echt een topper… beste achtbaan is weer zo beste achtbaan…).

Déjà Vu was helaas ook gesloten, maar een broertje van deze coaster hadden we beiden al in een ander park gedaan. De teleurstelling, die niet zó groot was, werd snel weggenomen door het monster dat nu op de route in het park lag: The Riddler’s Revenge. Deze hoogste en snelste stand-up coaster van de wereld ligt er fantastisch bij in het park. Het kolossale uitstraling komt geheel terug in de rit die ook écht geweldig is! Heerlijk bochtenwerk en gracieuze inversies maken deze achtbaan tot een heerlijke beleving, echt een aanrader.

Naast Riddler’s Revenge ligt Batman: The Ride dat een inverted coaster is. Deze achtbaan komt in heel veel parken van Six Flags terug en hebben we al meerdere keren her en der op de wereld gedaan, zo ook deze uiteraard. Een leuk ritje, maar voor ons al bekend.

Scream! (een floorless coaster) daarentegen was wel nieuw voor mij (Dennis was al eens eerder in Six Flags Magic Mountain geweest) en was een top coaster om te doen. Net als Riddler’s Revenge bevat deze achtbaan heerlijk bochtenwerk, intense helixen, airtime momenten en grote inversies die allemaal net zo soepel bereden worden als de rechte stukken die soms in de baan voorkomen.

Goliath (een stalen megacoaster) en Colossus (een houten duelling achtbaan) staan door elkaar heen gebouwd naast Scream!. Een logische volgorde om deze achtbanen te doen was eerst Colossus en daarna Goliath te berijden, hetgeen we ook gedaan hebben. De houten achtbaan was leuk om te doen, de stalen megacoaster was geweldig! Lekker hoog, lekker snel, lekker intens… dus goed!

De enige 2 achtbaanavonturen die nog op ons te wachten stonden waren Revolution en X2. Revolution is de eerste stalen loopingachtbaan die gebouwd is ter wereld. De rit stelt, in vergelijking met de rest van het coaster geweld, niet zo veel voor. Het is de historie van de baan en de leuke opzet tussen alle attracties door (of eigenlijk zijn rond deze baan de attracties gebouwd) die het rijden van deze achtbaan tot een leuke beleving maakt.

X2 was het laatste monster dat op ons te wachten stond. Aan het begin van de dag waren we al een dicht in de buurt, maar leek het erg druk in de wachtrijen waardoor we besloten deze achtbaan wat later te doen. Nu (rond een uur of 19:00 uur) was het een stuk rustiger en hoefden we niet lang te wachten voordat we frontseat plaats konden nemen. Deze achtbaan is zo bijzonder om te doen en erg moeilijk te omschrijven in een tripreport wat de beleving van het ding nu precies is. Ik ga een poging wagen:

De bezoekers zitten naast de track van de trein in stoeltjes die onafhankelijk van de trein kunnen draaien. Tijdens de rit maakt de trein diverse bewegingen en inversies en draaien de stoeltjes soms net in een andere richting of positie. De rit is ontzettend stoer om te doen en voor mij een hele nieuwe en bijzondere achtbaan ervaring. Het enige nadeel is dat de rit soms heel erg (te) ruw is, waardoor de rit oncomfortabel wordt. Los van dat is het een fantastische belevenis!

Onze dag zat er nu op, het park was nog wel langer open (de Halloween-attracties gingen zelfs open), maar wij hadden alles gedaan wat we wilden doen. We waren vanochtend al vroeg op en moesten nog een uur rijden naar Los Angeles om daar een hotel te gaan zoeken voor de komende dagen. We zullen nu voornamelijk op één plek blijven in Los Angeles om van daaruit de laatste 4 attractieparken uit deze regio te bezoeken: Knott’s Berry Farm, Disneyland (met 2 parken) en Universal Studios.

Inmiddels hebben we het hotel gevonden, is het tripreport geschreven en gaan wij zo slapen. Morgen kunnen we enigszins uitslapen, maar wordt het weer een volle dag. Welterusten voor nu en tot morgen!

Acties

Informatie

3 responses

11 10 2010
Erwin

Leuke report weer! …. Alleen wat was er vandaag nou zo geweldig? Dat kwam nog niet helemaal naar voren 😉

Evy

Oeh, nu kriebelt het hier toch ook om de westkust van de USA eens te bezoeken hoor! De reis van San Fransisco naar LA langs de Pacific spreekt me al jaren tot de verbeelding en SFMM ook natuurlijk!

Heerlijk om jullie belevenissen te lezen en te watertanden bij de foto’s!
Geniet er nog van daar!

13 10 2010
Vaders & Moeders

Hoi Dennis en Wilco,

Wat heerlijk om jullie reisverslagen te lezen! Toen we de link gekregen hadden, hebben we meteen alles gelezen en bekeken. Dat was meteen erg veel, aangezien we pas gister thuiskwamen van vakantie en we dus meteen 9 verslagen hadden te verstouwen! Erg leuk, omdat we veel plekken herkennen, hè?
Heel veel plezier en tot mails!