Dag 24 & 25 // Naar huis!

8 11 2010

Inmiddels is het alweer ruim een week geleden dat we thuiskwamen. We zijn allebei weer aan het werk en het leven begint bijna weer routine te worden. Maar wel routine met heel veel mooie herinneringen in het achterhoofd. Af en toe zou je bijna vergeten dat je weg bent geweest, maar gelukkig is er dan, ook voor ons, deze site. Heerlijk om af en toe even terug te kijken!

Na onze trouwe blauwe kameraad van de afgelopen weken ingeleverd te hebben bij het verhuurbedrijf, iets dat heel snel geregeld was, liepen we de vertrekhal van het vliegveld binnen. Na het inchecken en de security check bevonden we ons, lekker op tijd, in de vertrekhal van het vliegveld van Salt Lake City.
Daar bleek dat onze vlucht een vertraging van een half uur zou hebben. In Chicago hadden we slechts drie kwartier overstaptijd om onze vlucht naar Brussel te halen, maar met deze vertraging zou dat nog maar een kwartiertje zijn! Dat kon nog spannend worden!

Na ongeveer een half uurtje wachten werd omgeroepen of er al passagiers aanwezig waren voor de vlucht naar Chicago van 12:50, onze vlucht dus, omdat er nog plaatsen beschikbaar waren op een eerdere vlucht. Dat was mazzel! De bagage werd snel onderschept en in het juiste vliegtuig geladen en wij konden direct instappen. En helemaal gratis hadden we plekken gekregen in ‘Economy Plus”, lekker veel beenruimte dus! Zo’n korte tijd van aankomst in de luchthaven tot vertrek met het vliegtuig hadden wij nog nooit meegemaakt. Heerlijk!

De bijnaam van Chicago is “The Windy City” en niets bleek minder waar. Een uurtje voor de landing waarschuwde de piloot al dat het een ‘very bumpy ride’ kon worden. En dat was het! Zodra het vliegtuig op de juiste hoogte kwam om de luchthaven te naderen, begon het ding behoorlijk te trillen, we zagen de vleugels driftig op en neer bewegen, voelden flinke luchtzakken en de wind leek vrij spel te hebben met dit vliegtuigje! Gelukkig zette de piloot het apparaat uiteindelijk weer met alledrie de poten op de grond. Het was voor ons allebei de heftigste landing die we ooit hadden meegemaakt. Maar daardoor natuurlijk ook een van de leukste! 🙂

Na ons nog een uurtje of twee vermaakt te hebben op het vliegveld van Chicago, begon het boarden voor de vlucht naar Brussel. Eenmaal in het vliegtuig bleek dat we hier ook Economy Plus plaatsen hadden! Dat was lekker, want dit is het meest vervelende deel van de reis. Je reist door een hele korte nacht de volgende dag weer in. Eigenlijk zou je moeten slapen, maar dat lukt niet echt omdat het voor je gevoel nog avond is. En vier uur na het diner wordt het ontbijt al geserveerd.
Uiteindelijk stonden we redelijk duf om een uur of half acht in Brussel.

En daar begon de laatste etappe. We wilden graag een kaartje kopen voor het traject Brussel – Mechelen, want voor de rest was het retourtje nog geldig dat we op de heenreis hebben gebruikt.
Het hele kaartjessysteem bij de Belgische spoorwegen bleek overhoop te liggen, dus we kregen van de mannen achter het loket een briefje mee dat we maar aan de conducteur moesten laten zien. Konden we daar, voor het instappen, een kaartje kopen!
De conducteur beloofde ons in de trein langs te komen, maar da’s nooit gebeurd. Prima!
In Brussel, waar we moesten overstappen, hebben we ons nog verbaasd over het tempo waarin de omroepster de spoorwijzigingen en vertragingen moest voorlezen. Omdat het daar al standaard in twee, en soms zelfs in drie of vier talen gebeurde, ratelde de dame in kwestie onophoudelijk door. Hopelijk horen dropjes en drinken bij de arbeidsvoorwaarden van deze functie.

Met enige vertraging/retard/Aufenthalt/delay kwam onze trein naar Rotterdam het station binnenrijden. In Rotterdam hebben we afscheid van elkaar genomen. Wilco pakte de trein naar Nieuwerkerk aan de IJssel om daar opgepikt te worden door de Mama. Ik vertrok via Utrecht naar Hilversum alwaar ik, lekker lui, een taxi heb genomen naar huis. Ik had echt geen zin meer om met al die bagage te sjouwen!

En nu zit het er dus op. We hebben een onvergetelijke reis gemaakt en er met veel plezier verslag van gedaan. We hopen dat jullie, trouwe lezers, net zoveel plezier hebben gehad met het lezen. Nogmaals bedankt voor de reacties en hopelijk snel tot een volgende reis!